هنرِهنر - ArtArt.ir

نقدها، تحلیل‌ها و یادداشت‌های شهرام زعفرانلو درباره فرهنگ و هنر

هنرِهنر - ArtArt.ir

نقدها، تحلیل‌ها و یادداشت‌های شهرام زعفرانلو درباره فرهنگ و هنر

هنرِهنر - ArtArt.ir

نام اثر:
مرد متحیر - پرتره نقاش - 1843
The Desperate Man - Self-portrait
نقاش: گوستاو کوربه - 1819-1877
اندازه: 45 × 54 سانتیمتر
مواد: رنگ روغن روی بوم
محل نگهداری: مجموعه شخصی

آخرین نظرات
نویسندگان

۸ مطلب در بهمن ۱۳۹۵ ثبت شده است

۲۵بهمن

شهرام زعفرانلو
۲۳بهمن
شهرام زعفرانلو
۱۷بهمن

برای اطلاع علاقمندان ساکن کرج

>>جمعه 13 اسفند 1395  <<
ساعت 9 تا 13

(برای اطلاعات بیشتر روی تصویر کلیک کنید)

شهرام زعفرانلو
۱۷بهمن

برای اطلاع علاقمندان ساکن کرج

>>جمعه 13 اسفند 1395  <<
ساعت 15 تا 17

(برای اطلاعات بیشتر روی تصویر کلیک کنید)

شهرام زعفرانلو
۰۹بهمن

شهرام زعفرانلو
۰۶بهمن

نام اثر:
نجات سن سباستین توسط فرشتگان
San Sebastian rescued by angels
نقاش: پیتر پل روبنس - Pierre Paul Rubens - 1577–1640 
اندازه: 120*100 سانتی‌متر
مواد: رنگ روغن روی بوم
محل نگهداری: آنت‌وِرپ (شهری در بلژیک)

شهرام زعفرانلو
۰۵بهمن

مخاطبین: دانشجویان هنر نقاشی - گرافیک تصویرگری - عکاسی - سینما - طراحی پارچه و لباس - فرش - معماری - مجسمه‌سازی - تولیدات تلویزیونی - ادبیات نمایشی - پژوهش هنر) و کلیه‌ی علاقمندان هنر

.

  • اهداف دوره:
  • آموزش شیوه‌ها‌ی تجزیه و تحلیل نقاشی
  • آموزش تاریخ و سبک‌ها و نحله‌های هنر نقاشی
  • آشنایی با هنرمندان بزرگ و تاثیرگذار هنر نقاشی
  • یادگیری رویکرد تحلیلی و انتقادی به آثار هنرهای تجسمی
  • آگاهی از تاثیر و تاثرات فرهنگی و اجتماعی زندگی نقاشان بر آثار آنان
  • کمک به آفرینش آثار هنری ارزشمند
  • توانایی در تبدیل ایده‌های انتزاعی به آثاری تجسمی (نقاشی)
  • توانایی در نوشتن تحلیلی در خصوص آثار نقاشی
شهرام زعفرانلو
۰۳بهمن


یک فلش بالای قاب، گوشه سمت راست بر روی بافتی در هم فرورفته، چشمها را از کناره به میانه و از آنجا به چپ هدایت می‌کند. قبل از آنکه چشمها به چپ برسند در میانه متوقف شده و ویرانی و دود سفید برآمده از آن را نظاره می‌کنند.
تامل و تفکر، و بلافاصله ایجاد سوال. سوالاتی از: چه، چگونگی و چرایی... و وقتی به چرایی میرسیم چشمانمان متوجه یک نشانه ی آشنا می‌شود: شخصیتی آشنا با حرکتی آشناتر؛ او غریبه‌ای است که از فاجعه جان به در برده و حالا به سکوت میخواندمان... غریبه‌ای که گویی بیشتر از ما بر عواقب لب گشودن آگاه است!
نگاه هامان به پیش‌زمینه جلب می‌شود، سرهایی محو شده که بر اثر فوکوس دوربین بر ویرانه، به ارواحی شوم همانند شده‌اند و بر خوفناکی فضا می‌افزایند...
این عکس می‌ماند و آیندگان با کمترین اطلاع از فرامتن تصویر، یک چیز در ذهنشان شکل خواهد گرفت: ویرانی و دعوت به سکوت، سکوتی اجباری یا به مصلحت؟ نمی‌دانم ...

شهرام زعفرانلو